poniedziałek, 28 lipca 2014

Sernik na półkruchym cieście

Rano przywitała nas wymarzona pogoda. Z Maluchem szybko kupiłam potrzebne produkty do moich urodzinowych ciast i zabrałam się za pieczenie. Niestety po południu nastąpiło gwałtowne załamanie aury. Z popołudniowego spaceru nici...DP krążył wokół sernika, zagadując o kawałek. W końcu po zrobieniu polewy uległam. Ciasto wyszło idealnie. Mam nadzieję, że jutro i inni docenią jego smak.
Składniki na półkruchy spód:
pół kostki margaryny
pół szklanki cukru
1 całe jajko
1 łyżeczka proszku
1 łyżka śmietany 12% lub 18% ( bez też wyjdzie)
1,5 szklanki mąki pszennej
Składniki na sernik:
4 jajka
1 kg zmielonego twarogu
1 szklanka cukru
pół szklanki sparzonych rodzynek
1 budyń śmietankowy
pół kostki margaryny
Składniki na polewę:
1 tabliczka czekolady deserowej
50 g masła
Wszystkie składniki na półkruchy spód zagniatamy i wylepiamy ciastem formę wyłożoną papierem do pieczenia. Wkładamy do lodówki na czas przygotowywania masy serowej. Żółtka oddzielamy od białek. Ucieramy je z cukrem i margaryną na gładką masę. Następnie stopniowo dodajemy ser. Zwykle robię to w trzech turach. Potem budyń śmietankowy. Miksuję. Na koniec sparzone, odcedzone rodzynki, które mieszam łyżką. W drugim garnku ubijam pianę z białek i łączę delikatnie łyżką z pozostałą masą serową. Ciasto wkładam do piekarnika na 50 minut o temperaturze 180 stopni. Kiedy ostygnie przygotowuję polewę czekoladową w kąpieli wodnej. Mniejszy garnek z czekoladą i masłem wkładam do większego wypełnionego gorącą wodą. Mieszam do połączenia i wykładam polewę łyżką na ciasto. Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz