środa, 30 lipca 2014

Spätzle

Spätzle będą kojarzyły mi się z osobą Heidi, dzięki której poznałam ten niesamowity przysmak Szwabii. Potrafiłam zjeść dwa talerze tej potrawy z serem żółtym. W tamtym czasie moja znajomość niemieckiego kończyła się na produktach ze sklepu spożywczego, ale czułam, że świetnie ich rozumiem, a oni mnie. Pokrewne dusze. Dziś od czasu do czasu serwuję to danie moim bliskim lub zajadam się słowackimi haluskami. Danie stanowi doskonały dodatek do gulaszu, ale pysznie smakuje z bryndzą lub gorngonzolą.
Składniki:
2 jajka
20 dag mąki
1/3-1/2 szklanki mleka
gar osolonego wrzątku
Wszystkie składniki należy dokładnie wymieszać łyżką, powinno nam powstać gęste ciasto jak na einlauf. Ciasto wykładam na taki durszlak z wielkimi okrągłymi dziurami, prosto na wrzącą, osoloną wodę. Jeśli nie dysponujemy takim narzędziem kuchennym wystarczą dwie łyżki i nasze kluseczki kładziemy po prostu na wrzątek.




2 komentarze: