piątek, 12 września 2014

Sos ze świeżych podgrzybków

Wczoraj wróciła teściowa z urlopu w swoim rodzinnym domu. Przez dziesięć dni chodziły z Moniką, po tończewskich lasach i zbierały grzyby. Druga Połówka odebrał je wieczorem z pociągu. Zostaliśmy obdarowani pięcioma plastykowymi opakowaniami podgrzybków. Kiedy zobaczyłam DP z tymi pakunkami, złapałam się za głowę...Dzisiaj od rana kroiłam grzyby i wkładałam do woreczków, by je pomrozić. Maluch początkowo grzecznie, a potem z wielką niecierpliwością patrzył na poczynania swej mamy. Zrobiłam na obiad pyszny sos grzybowy, który podałam z kaszą i gulaszem z mięsa indyka.
Składniki:
30 dag podgrzybków
1 cebula
100 ml 30% śmietanki np. Zott
olej rzepakowy
50 dag masła
pieprz, sól
Podgrzybki myjemy i suszymy ręcznikiem. Kapelusze kroimy w paski. Cebulę w kostkę. Przekładamy do rondla lub na dużą patelnię z przykrywką. Nalewamy trochę oleju i dusimy 15 minut. Po tym czasie dodajemy masło i dusimy na wolnym ogniu 10-15 minut. Na koniec wlewamy śmietankę, do której uprzednio możemy dodać łyżkę sosu mięsnego lub grzybowego, by śmietana się nie zważyła. Trzymamy pod przykryciem dwie minuty. Doprawiamy do smaku. Smacznego!



1 komentarz:

  1. mniam, mniam ,mniam.....pychota.....juz jadlam swierze podgrzybki :) super!

    OdpowiedzUsuń