poniedziałek, 26 listopada 2012

Rożki migdałowe

Przepis na ciasteczka dostałam od mojej mamy w piątek i postanowiłam wczoraj wypróbować. Rożki wyszły bardzo kruche i smaczne i sądzę, że z powodzeniem możnaby zastąpić migdały startymi orzechami.
Z poniższej porcji wyszło dwadzieścia jeden maleńkich łakoci.
20 dkg mąki
14 dkg masła
75 g płatków migdałowych
7 dkg cukru
1 opakowanie cukru waniliowego
Wszystkie składniki zagnieść i spakować do worka, który należy wstawić na godzinę do lodówki. Następnie z ciasta formujemy wałeczki jak na kopytka, kroimy na kawałki i zawijamy w rożek. Ciasteczka pieczemy w temperaturze 180 stopni, przez 15 minut. Gorące można posypać cukrem. Smacznego!:)


1 komentarz:

  1. A jaką konsystencję ma ciasto podczas lepienia ciastek? Klei się? Nie może się kleić? Ja robię podobne ciastka owsikowe, ale dodaję zawsze nieco wody, właśnie żeby mi się ciasto lepiło, bo bez tego mam wrażenie, że za twarde te ciastka wychodzą. Muszę spróbować tego przepisu z kakao.

    OdpowiedzUsuń