sobota, 28 września 2013

Jabłkowe muffiny

Okazuje się, że programy kulinarne mają duży wpływ na domowe menu. Zmotywowały mnie do tego stopnia, że zapragnęłam spróbować domowej roboty muffinów, których do tej pory nigdy nie robiłam. Z bijącym sercem, ale i z nadzieją przygotowałam składniki. Niestety okazało się, że mam tylko jedno jajko w domu, brakuje mi foremki na muffiny, ale dzisiaj kupiłam i jedno i drugie. Mimo to postanowiłam upiec na próbę parę sztuk. Z połowy porcji składników wyszło 11 babeczek, ale nie polecam takiej ilości. Znikają nim się człowiek obejrzy. Dobrze, że z góry zaznaczyłam po ile na głowę. Mały miał ochotę zjeść wszystkie...
Składniki na około 22 muffiny:
2 jajka
1 szklanka mleka
pół szklanki oleju
2 szklanki mąki
3/4 szklanki cukru pudru
2 łyżeczki proszki do pieczenia
2 jabłka
1 łyżeczka cynamonu
laska wanilii
Składniki suche mieszamy w jednej misce. Z kolei mokre miksujemy w drugiej. Do składników mokrych dodajemy starte na grubej tarce jabłka, nasionka laski wanilii. Przesiewamy do składników mokrych suche, mieszamy wszystko łyżką i wykładamy do foremek. Muffiny pieczemy około 20 minut w temperaturze 190-200 stopni. Smacznego!


Oto moje muffiny w nowej, silikonowej foremce. Wyszły cudownie pachnące i pulchne....





2 komentarze:

  1. To znowu ja :P Brawo za powrót do działalności kulinarnej.
    Tez robię takie muffiny, tylko z bananami zamiast jabłek i kakao zamiast cynamonu.
    Chętnie spróbuję zrobić jabłkowe. Pa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię banany...Może następnym razem upichcę coś z bananami:)

      Usuń