wtorek, 10 stycznia 2017

Kapusta z grochem i grzybami

Taką kapustę jadało się w moim rodzinnym domu podczas Wigilii Bożego Narodzenia. Nie lubiłam tego smaku, podobnie jak pieczonego karpia, czy kompotu z suszu...Ulubionymi potrawami były łazanki z makiem oraz uszka z kapustą i grzybami, najczęściej serwowane przez rodzicielkę z żurkiem, choć na drugi dzień jadaliśmy je zwykle z barszczem czerwonym. Teraz kiedy obserwuję moje dzieci jestem głęboko przekonana, że nie wszystkie smaki wigilijnego stołu im podchodzą. Mały z Maluchem krzywią się na sam widok moczki, a kiedy młodszemu dałam spróbować dosłownie na końcu łyżeczki, to przeszedł go dreszcz obrzydzenia. D.P. z kolei uwielbia smak wigilijnej kapusty mojej mamy.
Składniki:
25 dag łuskanego grochu
20 dag suszonych podgrzybków
1,3 kg kapusty kiszonej
Vegeta, pieprz, cukier
duża cebula
olej kujawski
Tok pracy:
10-12 godzin wcześniej namoczyć oddzielnie groch i grzyby, na drugi dzień gotować w tej samej wodzie do miękkości. Kapustę wypłukać, pokroić i ugotować do miękkości z Vegetą. Pokrojoną w kostkę cebulę zeszklić na oliwie, dodać odcedzone i pokrojone grzyby i chwilę smażyć z cebulą około 5-10 minut. Do ugotowanej, miękkiej kapusty dodać groch, przysmażone grzyby z cebulą, doprawić cukrem i pieprzem do smaku. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz