piątek, 24 lutego 2017

Młoda kapusta ze śmietaną

Co to za wynalazki sobie szykujesz?- zaglądam ciekawie do kubka, w którym pęcznieją zalane gorącym mlekiem płatki owsiane. Ważę osiemdziesiąt pięć kilogramów!- Uhm. Trzeba osiągnąć dno, by chcieć się od niego odbić- komentuję. Tak do końca nie jestem przekonana, czy to najwyższa waga jaką jest w stanie osiągnąć mój mąż, ale mimo moich starać, uszczypliwości odganiał od siebie myśl o diecie. Wojtula się żeni za trzy miesiące i do tego czasu chce schudnąć dwadzieścia kilogramów - zdradza plany kolegi z pracy. Wariactwo- wie, że czeka go efekt jojo?! Każdy z nas ma zrzucić parę kilo. A ty? Siedem- powodzenia myślę sobie...Na drugie śniadanie cieszę oczy i podniebienie smacznym pączkiem z Valdika. Maluch zlizuje i zdrapuje lukier ze swojego. Mama, co to jest? Skórka pomarańczowa. Nie lubię tego. Uśmiecham się w duchu. Babcia Marysia przygotowywała taką skórkę w syropie i potem dodawała do sernika. W czasach kiedy mało co było, nawet skórki z pomarańczy się nie marnowały...Pamiętam smak tych domowych bakalii, które ukradkiem wyciągałam ze słoika i ssałam dopóki nie poczułam gorzkiego smaku na języku. Kiedy szukałam pomysłu na obiad, mój wzrok spoczął na pięknej główce kapusty. Idealna. Już widziałam Małego pałaszującego ten zielony dodatek. Robisz najlepsze kapusty- pochwalił mnie mój syn wybredny. Jestem jak ten bohater z powieści Süskinda, który zapamiętuje zapachy. U mnie jest tak ze smakami. Wystarczy, że spróbuję jakiegoś dania, jego smak zostaje we mnie na dobre. Kapustę ze śmietaną serwowała nam babcia Pola. Przyszedł czas, by sobie ją przypomnieć....
Składniki:
główka młodej kapusty
pęczek kopru
200 g 18% śmietany
vegeta, sól, cukier, pieprz do smaku
sok z połówki cytryny
olej
Tok pracy:
Kapustę szatkujemy i gotujemy z Vegetą. U mnie zwykle trwa to nie dłużej niż 15 minut. Odcedzamy. Skrapiamy sokiem z cytryny, słodzimy do smaku i wlewamy kilka łyżek oleju rzepakowego. Dodajemy śmietanę, którą hartujemy wodą z naszej ugotowanej kapusty. łączymy śmietanę z kapustą i doprawiamy pieprzem i solą. Na koniec posypujemy pokrojonym koperkiem. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz