wtorek, 24 października 2017

Ragout

Kilka lat temu oglądałam film Julie and Julia z Meryl Streep, ale wtedy nie wyłuskiwałam i nie szukałam przepisów, które mogłabym przetestować w mojej kuchni. O ragout wspomniał mój rehabilitant, którego podpytywałam o urodzinowe menu synka. Niezwykle aromatyczne danie, dla wielbicieli wołowiny oraz chianti...

Składniki:
70 dag wołowiny
30 dag pieczarek
2 papryki czerwone
2 cebule
szklanka chianti
pieprz, sól, rozmaryn, cząmber, tymianek
trochę masła, oleju kujawskiego
2 łyżki mąki
2 ząbki czosnku
3 łyżki przecieru pomidorowego

Tok pracy:
Cebule pokroić w kostkę, paprykę w paski. Zeszklić na oleju w dużym rondlu, dodać dwie łyżki masła. Mięso umyć, osuszyć i pokroić w dużą kostkę. Przełożyć na patelnię z olejem, przyprawić pieprzem i solą do smaku, dodać mąkę i przysmażyć krótko z każdej strony, tak by mięso się ścięło. Mięso zdjąć z pieca, zalać winem i całość przełożyć do rondla z cebulą i papryką. Dodać po pół łyżeczki rozmarynu, pieprzu, cząmbru, tymianku, wyciśnięty czosnek, przecier pomidorowy. Dusić 1,5 godziny na małym ogniu. Po tym czasie obrać pieczarki, pokroić je w ćwiartki i przysmażyć chwilę na maśle. Przełożyć do rondla z ragout i chwilę dusić. Smacznego! 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz