środa, 16 stycznia 2013

Kluski leniwe

Przepis na moje kluseczki znalazłam na internecie, ale po raz pierwszy leniwe robiłam po wizycie u Małej, która zaserwowała to danie dzieciom. Moje łakomczuchy bardzo lubią kluski, a te w smaku przypominają im pierogi ruskie. Cenną przewagę mają w samym procesie twórczym i po kilkunastu minutach można zajadać się tym sytym posiłkiem.
Składniki na około 50 klusek leniwych:
1 kg ziemniaków
opakowanie półtłustego twarogu np. Mlekpol 275g
2 szklanki mąki pszennej
2-3 łyżki maki ziemniaczanej
1 jajko
2 łyżki masła
cebula
olej
Ziemniaki gotujemy 20 minut. Następnie ugniatamy na gładko i zostawiamy do ostygnięcia. Przed wyrzuceniem  na blat kuchenny, czynność powtarzam, by nie było grudek. Wykładam twaróg, odmierzam mąkę, wbijam całe jajko. Wszystkie składniki ugniatam, ale nie za długo. Biorę kawał mojego ciasta i robię
z niego wałeczki jak na kopytka, dzielę nożem. Kluseczki wykładam na posolony wrzątek z 1 łyżką oleju. Po wypłynięciu kluski gotuję maksymalnie trzy minuty na małym ogniu. Można podawać ze zeszkloną na oleju cebulą, bądź na słodko posypane cukrem i polane zarumienionym na patelni masłem. Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz