piątek, 25 stycznia 2013

Ciasteczka z krówkami

Myślę, jakie ciastka jeszcze by jeszcze upiec na jutrzejszy Dzień Babci i Dziadka - powiedziałam zerkając kątem oka na wieczorne Wiadomości. Przecież już upiekłaś - powiedziała zza komputera moja druga połówka. Mały zajadał przy dużym stole swoją kolację, popijając herbatą z cytryną, bo jak się ostatnio wyraził, kakao mu obrzydło. Lubisz krówki?- zapytałam patrząc na niego. Noo lubię, niepewnie odpowiedział, myśląc zapewne, że może każę mu za chwilę zjeść porcję słodyczy. Zgarnęłam garść krówek z talerza leżącego na stole i poszłam  do kuchni. Zajrzałam do lodówki, czy jest masło. Uuu mało, ale jest margaryna, cukier, rodzynki. Zważyłam mąkę- wystarczy oceniłam. Daj mi na chwilę komputer, muszę coś sprawdzić w internecie. Zapisałam potrzebne składniki na małej, różowej karteczce i wróciłam do kuchni.
10 dkg margaryny
8 dkg masła
10 dkg cukru
2 żółtka
5 dkg zmielonych orzechów
9 krówek
10 dkg rodzynek
22 dkg mąki pszennej
1 płaska łyżeczka sody
Tłuszcz utrzeć z cukrem i żółtkami na gładką masę, dodać mąkę z sodą, a na koniec wsypać rodzynki, orzechy oraz drobno pokrojone krówki. Całość dobrze wymieszać ręką. Z ciasta formować niewielkie talarki, ponieważ podczas pieczenia znacznie urosną. Dobrze zachować między ciastkami odstępy! Piec
w piekarniku o temperaturze około 180 stopni przez 15-17 minut. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz