sobota, 6 kwietnia 2013

Kopa śląska

Po raz pierwszy  deser ten jadłam na weselu Koziołków i od tego czasu szukałam podobnego smaku. Niestety mimo kilkukrotnego zakupu kopy w różnych cukierniach, to nie był smak, jakiego łaknęło moje podniebienie. Postanowiłam tym deserem uczcić moje urodziny i po przejrzeniu kilku przepisów w internecie mój wybór padł na kopę Wioli. Kopa wyszła przepyszna. Śmietankowo-owocowa z dodatkiem procentów, dla starszych gości:).
Składniki
1. WKŁADKA KOKOSOWA
6 białek
1 szklanka cukru
20 dkg. kokosu
½ łyżeczki proszku do pieczenia

Białka ubić ze szczyptą soli, dodać powoli cukier.
Kokos i proszek do pieczenia wymieszać ręcznie
Upiec na rumiany kolor w 180-200 stopniach około 20 minut

2. ŚMIETANA
1 duża śmietana (500 ml) 30% lub 36%- idealna jest ta w szklanej butelce ze srebrnym kapselkiem
4 łyżeczki żelatyny
1 łyżka cukru
Żelatynę rozpuścić w 1/2 szkl. wrzątku. Poczekać aż przestygnie. Wystudzoną 
 dodajemy maleńkim strumykiem do ubitej śmietany i delikatnie miksujemy.
3. POZOSTAŁE SKŁADNIKI
Mieszanka owoców egzotycznych w puszce

Ananasy w puszce
Sparzone rodzynki, można je zamoczyć w naszym ponczu
Migdały – płatki
Orzechy włoskie – posiekane na mniejsze kawałki

4. WYKONANIE
Na głęboki talerz wlać syrop z puszki + wódka (wystarczy 100ml) - namaczać kawałki placka kokosowego. Na głęboki talerz lub miskę nałożyć 4 łyżki ubitej śmietany
Dodać odsączone kawałki ciasta kokosowego.
Posypać pokrojonymi owocami, orzechami, rodzynkami, migdałami.
Znowu warstwa śmietany, kokos, owoce i bakalie.
Na samej gorze ma być śmietana, owoc i bakalie. Z podanej porcji składników wyszły mi trzy miseczki.

Smacznego!



2 komentarze:

  1. To jest jeszcze gdzieś do kupienia śmietana w szkle ze srebrnym kapselkiem? Jak fajnie :)
    P.S.Dzięki za biszkopta :P

    OdpowiedzUsuń