sobota, 1 grudnia 2012

Marcepanowe

Przepis pochodzi z niemieckiej książki. Z ciasteczkami jest trochę pracy podczas samego wyciskania na blachę. Są jednak warte wysiłku. Wygladają niewiarygodnie apetycznie i rozpływają się w ustach.
Składniki:
1 laska wanilii
2 małe jajka
125 g masy marcepanowej
125 g masła
125 cukru pudru
250 g mąki
Tok pracy:
żółtka +masło+cukier- utrzeć
dodać wanilię z rozciętej laseczki, marcepan- utrzeć
mąkę- całość utrzeć
Ubijamy białka i delikatnie łączymy z masą
Ciasto przekładamy do rękawa cukierniczego. Akurat ja nie mam jeszcze tego sprytnego urządzenia, więc ciasto przekładałam do tuby, która służy do robienia esów floresów na torcie. Z masy wycinęłam 25 ciasteczek. Włożyłam do piekarnika nagrzanego na 200 stopni i piekłam 11 minut. Po wystudzeniu ciastka udekorowałam polewą czekoladową i głośno zapowiedziałam. NIE DOTYKAĆ:)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz