niedziela, 23 grudnia 2012

Pulpety z kapustą z grzybami

W dalszym ciągu testuję potrawy wigilijne. Taka przymiarka przed jutrzejszą wieczerzą. Oczywiście przygotowując wczoraj kapustę z grzybami, umknęła mi informacja, że grzyby gotujemy oddzielnie. Także gotowanie do miękkości kapusty z grzybami zajęło mi 2,5 godziny. Człowiek uczy się całe życie...robić jeszcze większe błędy. Jako, że u nas wszyscy mięsożercy w niedzielnym menu nie mogło zabraknąć mięsa. Zostało mi mielone i już zabierałam się za robienie moich kotletów mielonych z ryżem, kiedy natchnęła mnie myśl o pulpetach. Przepis znalazłam na internecie i tak  moi domownicy zajadali się po paru chwilach delikatnymi, soczystymi pulpecikami.
Składniki na pulpety:
mięsko mielone pół kg
pół dużej pokrojonej w kostkę cebuli
3 łyżki grysiku
pieprz, sól, lubczyk
jajko
Składniki łączymy, wyrabiamy z nich małe pulpety, następnie obtaczamy w mące pszennej i wkładamy do gotującej wody ze startą na tarce  marchewką, do wody dodałam jedną kostkę rosołową Winiary. Pulpety mają być dokładnie zanurzone, gotujemy je w tym wywarze 20 minut. Na koniec wsypujemy posiekany koperek, a po wyjęciu pulpetów do wywaru dodałam przecier pomidorowy i trochę mąki wymieszanej
z zimną wodą . W ten sposób powstał pyszny sos pomidorowy, który przelałam do sosjerki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz