piątek, 12 grudnia 2014

Hot spicy chocolate

Prawie w każdym centrum handlowym w okresie adwentu można kupić różne produkty na jarmarkach świątecznych. Tak też i jest w Arenie w Gliwicach. Moją uwagę przykuło stoisko z przyprawami. Samego chili mieli kilka rodzajów. Kupiłam sobie  paczuszkę chili w płatkach oraz kmin rzymski. O tej przyprawie czytałam w kilku przepisach i początkowo sądziłam, że jest to kminek, ale zdecydowanie nie jest. D.P. powąchał i rzekł "oszczędnie". Zapach i smak są bardzo intensywne. Przygotowałam na podwieczorek dla chłopaków moje ulubione połączenie słodkiej czekolady z pikantną papryczką chili. Czekolada wyszła pysznie słodka, mocna i aksamitna, jak dodał Mały. Wachlarz doznań wieczorową porą....
Składniki:
1,5 szklanki mleka
2 łyżki cukru pudru
5 łyżek 30% śmietanki
pół tabliczki czekolady deserowej
szczypta chili w proszku
szczypta chili w płatkach
Mleko, ze śmietanką i cukrem pudrem przygrzewamy na lekkim ogniu. Dodajemy pokruszoną czekoladę i zanim nam się wszystko zagotuje dodajemy szczyptę papryki chili w proszku. Zagotować i najlepiej zmiksować. Czekoladę dekorujemy ubitą śmietanką i płatkami chili. Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz